Description du poste
General mission
The Greeter is the customer's first point of contact in the store and sets the tone for the customer's experience during their journey with us.
As a Greeter, your role is fundamental to start building a strong relationship with the customer by making sure each client is acknowledged properly and feel comfortable when entering our stores.
$ads={1}
Main activities- Be the client’s first impression of Hermès & convey warmth, courtesy, elegance and simplicity at all times
- Greet and welcome clients as they enter and leave the store
- Manage traffic inside & outside the store by knowing at any time which team members are available, greeting clients, determining their needs, and escorting them to the appropriate sales associate (match to traffic)
- Use the proper instore tools, both material & digital, to respond to clients and manage appointments
- Maintain the welcoming area (inside and outside) in clean and tidy condition
- Work in collaboration with the security team to ensure safety of clients and staff
- Experience in a customer-facing retail environment preferably dealing with a diverse clientele
- Strong interpersonal skills,
- Exquisite sense of hospitality
- Smiling, open, friendly
- Maintains an overview on the organization and keeps calm in hectic situations
- Diplomatic and solution-oriented
- A real sense of empathy for different types of customers and situations
- Presents perfectly (grooming)
- Fluent Dutch and English.
A propos du groupe Hermès
Créateur, artisan et marchand d’objets de haute qualité, Hermès est, depuis 1837, une maison française, familiale et indépendante qui emploie près de 20 000 collaborateurs dans le monde. Animé par un esprit d’entreprendre continu et une exigence constante, Hermès cultive la liberté et l’autonomie de chacun grâce à un management responsable. L’entreprise perpétue la transmission de savoir-faire d’exception par un ancrage territorial fort dans le respect des hommes et de la nature – source de matières d’exception. Quinze métiers artisanaux irriguent la créativité de la maison dont les collections rayonnent dans plus de 300 magasins dans le monde.
A propos de l'entité
Hermès Benelux-Nordics est une filiale d’Hermès International en charge de la distribution des produits Hermès sur le Benelux et la Scandinavie.
Le réseau, mosaïque géographique et culturelle du territoire dans lequel se côtoient 6 langues est constitué de 7 succursales (Bruxelles, Knokke, Amsterdam P.C Hooftstraat, Amsterdam De Bijenkorf, Copenhague, Stockholm et Oslo et d’un concessionnaire (Luxembourg).
Type de contrat :
CDD
Pays :
Netherlands
Ville :
Amsterdam
Travail :
Retail
Expérience :
Débutants acceptés
Société :
HERMES BENELUX NORDICS NETHERLANDS BRANCH